Mudah! Tips Dapatkan Jongkong Emas 100 Gram Bajet Rendah

Mudah! Dapatkan jongkong emas 100gram tanpa perlu keluarkan bajet yang besar. Walaupun harga jongkong emas 100 gram hari ini sekitar RM32,000 (Disember 2023).

Melalui program Akaun Emas GAP (Gold Accumulation Program) yang dilancarkan oleh Public Gold, kita tidak perlu tunggu ada duit sebanyak RM32,000 untuk mendapatkan jongkong emas 100 gram.

Biasanya, jika kita menunggu duit untuk cukup terlebih dulu, hasilnya pasti tidak akan pernah cukup. Sebab kita gemar simpan duit, dan juga gemar membelanjakan duit. Lalu, simpanan bocor!

Apabila duit simpanan selalu bocor, sampai bilapun kita tidak akan mampu mendapatkan jongkong emas 100gram bagi mengembangkan kekayaan.

Dengan kaedah Akaun Emas GAP, kita boleh menabung dengan bajet RM100 sahaja. Setiap kali ada RM100, terus tambah gram emas dalam akaun. Bekukan duit kepada emas.

Kalau ditangguh-tangguh, harga emas akan naik menjadi lebih mahal.Menyesal pula tidak tambah gram semalam, harga emas dah naik!”

Kenaikan harga emas tidak akan menunggu kita. Bertangguh-tangguh akan merugikan malah menipiskan peluang untuk mendapatkan jongkong yang lebih besar.

Jika menunggu sehingga mampu dulu, kemungkinan untuk mendapatkan jongkong emas 100gram akan menjadi tipis. Disebabkan kenaikan harga emas setiap tahun. Maka, 100gram bakal jadi lebih mahal.

Mudah simpan emas

Dengan Akaun Emas GAP, RM100 mampu dapatkan 0.3xxx gram emas. Sungguhpun mula dengan gram yang kecil, jika dibuat dengan konsisten, 100gram emas pasti akan tercapai. Inshaallah.

Untuk membantu kita lebih konsisten menabung emas setiap bulan, kita boleh buat GAP Auto-Debit. Supaya kita boleh Auto-Menabung setiap bulan dengan konsisten. Maka, kekayaan kita bertambah dengan konsisten.

Kita boleh set untuk tolak terus duit dari akaun bank serendah RM100 atau lebih. Contohnya, RM500 atau RM1,000 sebulan bagi anda yang mempunyai bajet besar.

Apabila sudah cukup 100gram, buat appointment untuk ambil jongkong emas fizikal 100gram di mana-mana cawangan Public Gold yang terdekat seluruh Malaysia pada bila-bila masa.

Buat masa ini, Akaun Emas GAP merupakan akaun emas yang mudah, murah dan semestinya dijamin 100% emas fizikal tulen serta di iktiraf patuh syariah.

Perlu Bimbingan Menabung Emas Bajet Rendah?

FREE!>Join Telegram Channel

SHARE sebarkan manfaat. Jazakumullah khayran~

Mohd Ekram Marfuadi
Kota Kinabalu,Sabah
12 Disember 2023 

About the author

ekrammarfuadi

Saya dealer Public Gold aktif sejak tahun 2016 dalam G100 Network iaitu group Public Gold yang paling pesat berkembang. Saya juga seorang anak didik Tuan Zulkifli Shafie (Penulis buku Wang Emas).

View all posts
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments