Murah! Emas Rahmah Mesra B40

Murah! Konsep Menu Rahmah ialah inisiatif kerajaan bertujuan bagi membantu khususnya golongan B40 membeli makanan di restoran pada harga yang berpatutan.

“Now everyone can buy gold”

Public Gold

Konsep ini juga telah digunapakai oleh Public Gold bagi memudahkan semua golongan membeli emas sebagai simpanan masa depan.

Konsep Emas Murah

Emas merupakan barang mahal sepanjang zaman. Kita perlu berhati-hati dengan konsep emas murah. Adakah ia tulen? Atau emas palsu?

Emas tulen pasti mengikut pasaran harga emas dunia. Jika terlalu rendah daripada harga semasa, ia pasti menimbulkan syak wasangka. Kita mesti tahu cara rujuk harga emas semasa.

BACA Rekomendasi: Cara Semak Harga Emas Semasa

Ada 2 website yang boleh dipercayai untuk merujuk pergerakkan harga emas semasa iaitu kitco.com dan goldprice.org. Pastikan harga emas yang kita mahu beli itu, tidak rendah dari paras harga dunia.

Jika emas yang kita beli itu terlalu tinggi daripada harga pasaran, bermaksud kita telah membayar lebih. Emas yang terlalu mahal akan menyebabkan kerugian.

Menu Emas Rahmah

Sejak kewujudan Public Gold, kini kita boleh membeli emas serendah 1 gram saja. Ia sangat membantu semua golongan tidak kira B40, M40 atau T20 untuk memiliki emas.

murah SEPP

Lebih memudahkan dengan adanya kaedah SEPP iaitu Syariah Easy Payment Purchase. SEPP kaedah pembayaran dalam masa 6 bulan atau 10 bulan yang mematuhi piawaian syariah.

BACA Rekomendasi: EPP | Ansuran Emas Patuh Shariah

Konsep SEPP sangat mengembirakan golongan B40. Emas yang lebih berat dan besar mampu dibeli oleh golongan B40 dengan tempoh pembayaran selama 6 bulan atau 10 bulan.

Contohnya, saya ingin membeli 1 dinar emas seberat 4.25gram. Yang berharga RM1,200 sekeping. Dengan kaedah SEPP10, saya boleh membayar RM120 sebulan dalam masa 10 bulan. Murah!

BACA Rekomendasi: Saving Emas, 5 Keistimewaan Tersembunyi

Jika kita mempunyai bajet lebih, kita boleh beli syiling emas yang lebih besar seperti 5 dinar atau 10 dinar. Secara tidak langsung, simpanan emas kita akan bertambah dengan cepat.

Jika anda lebih minat emas berbentuk segi empat, maka anda boleh pilih goldbar Bungamas atau Tai Fook. Ia mempunyai pelbagai variasi berat sama ada, 10 gram, 20 gram, 50 gram, 100 gram, 120 gram dan 1,000 gram (1 kilogram).

DAFTAR+FREE DOWNLOAD EBOOK: KLIK HERE

emas murah

Jika anda perlu bimbingan, anda boleh menghubungi saya dan join telegram channel secara percuma. Saya akan uruskan semuanya untuk anda. InshaAllah.

Bimbingan PERCUMA, Join Telegram Channel

Klik>Join Channel

SHARE sebarkan manfaat. Jazakumullah khayran~

Mohd Ekram Marfuadi
Kota Kinabalu,Sabah
21 Februari 2023 

About the author

ekrammarfuadi

Saya dealer Public Gold aktif sejak tahun 2016 dalam G100 Network iaitu group Public Gold yang paling pesat berkembang. Saya juga seorang anak didik Tuan Zulkifli Shafie (Penulis buku Wang Emas).

View all posts
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments