Public Gold, Cara Semak Harga Emas (2024)

Public gold merupakan syarikat pengeluar emas yang terbesar di Malaysia. Ditubuhkan sejak tahun 2008 dan telah beroperasi selama 12 tahun hingga kini. Seramai 830,000 telah berdaftar dan membeli produk emas keluaran Publicgold. Emasnya murah, mudah didapati, dan patuh syariah. Adakah anda sudah memiliki simpanan emas?

Now Everyone Can Buy Gold

Dato Wira Louis

Cara Semak Harga Emas Public Gold

Cara semak harga emas dan silver Publicgold sangat mudah. Anda boleh semak terus di website publicgold.com.my. Publicgold sangat mesra pelabur, kerana anda boleh semak pergerakkan harga emas secara live berdasarkan prestasi pasaran emas dunia. Bagi anda yang belum mendaftar di Publicgold, anda boleh terus klik link di bawah:

Dapatkan Ebook PERCUMA, Testimoni. Klik>Daftar PERCUMA

Public Gold emas

Harga emas sentiasa dikemaskini setiap 20 minit. Bagi penyimpan emas melalui Akaun emas GAP, harga di update setiap 24 jam pada pukul 12 tengah malam 7 hari seminggu. Anda tidak akan ketinggalan dan berpeluang ambil kesempatan borong emas jika harga sedang jatuh. Dan anda juga berpeluang ambil kesempatan jual emas ketika harga sedang naik di paras tinggi. Untung!

Begitu juga dengan pergerakkan harga silver. Harga silver sentiasa di update setiap 20 minit mengikut prestasi harga silver dunia. Bagi akaun silver SAP, harga di update setiap 24 jam pada pukul 12 tengah malam setiap hari 7 hari seminggu.

Public gold silver

Cara Semak Pergerakkan Emas Dunia

Jika anda berniat untuk mula membeli emas, pastikan anda tahu cara semak harga emas dunia. Tujuannya adalah untuk mengetahui sama ada syarikat/pekedai emas mengikut pergerakkan harga emas semasa atau tidak. Maka anda tidak perlu membayar lebih dari harga sepatutnya. Ada 2 website yang boleh dipercayai sebagai rujukan iaitu kitco.com dan goldprice.org

Anda bukan saja boleh merujuk prestasi harga, malah boleh mengetahui berita terkini tentang precious metal dan bitcoin di website kitco. Jika anda ingin melihat sejarah turun naik harga emas dan silver dengan mudah, anda boleh rujuk goldprice.org

BACA Rekomendasi: Public Gold 7 Kelebihan Menguntungkan

Secara jujurnya, harga emas memang ada turun naiknya, Namun, dalam tempoh jangka masa panjang dari 6 bulan ke atas, keuntungan emas tidak mengecewakan. Menurut goldprice.org, harga emas telah naik purata 5.72% dalam tempoh 6 bulan. Dalam masa 5 tahun naik dalam purata 51.52%, dan dalam masa 20 tahun sekitar purata 573.26%. Sangat menguntungkan berbanding dividen yang ditawarkan oleh kebanyakan institusi-institusi pelaburan di Malaysia.

Dapatkan Bimbingan PERCUMA di Telegram Channel

Klik> Join Channel

SHARE jika bermanfaat. Jika anda ada pertanyaan, anda boleh terus hubungi saya. Insha-allah~

Mohd Ekram Marfuadi
Authorised Dealer Public Gold
PG Kod (PG0055934)
05 Julai 2022

About the author

ekrammarfuadi

Saya dealer Public Gold aktif sejak tahun 2016 dalam G100 Network iaitu group Public Gold yang paling pesat berkembang. Saya juga seorang anak didik Tuan Zulkifli Shafie (Penulis buku Wang Emas).

View all posts
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] BACA Rekomendasi: Cara Semak Harga Emas Terkini Public Gold […]

trackback

[…] BACA Rekomendasi: Cara Semak Harga Emas Semasa […]