epp payment

BAYARAN EPP PUBLIC GOLD, CARANYA

Bayaran EPP boleh dibuat secara online dengan mudah. Kita tidak lagi perlu ke bank atau mesin deposit. Hanya perlu buat transaksi online terus melalui website Public Gold. Mudah dan pantas!

Apa Itu EPP Shariah?

EPP bermaksud Easy Payment Purchase yang di iktiraf patuh shariah oleh Amanie Group Advisor. Ia kaedah yang memudahkan anda beli emas secara ansuran dengan Public Gold mengikut bajet masing-masing.

EPP hanya boleh dibuat bagi semua produk gold bar dan dinar yang berharga RM1,000 ke atas. Ia juga boleh membuatkan kita berdisiplin untuk mengumpul emas yang lebih besar. Semakin besar emas, maka semakin bertambah kekayaan kita.

BACA Rekomendasi: Cara Semak Harga Emas Terkini Public Gold

Kaedah ini terbaik bagi anda yang mahu mendisiplinkan diri simpan emas setiap bulan. Yang bestnya, kita seolah-olah beli emas di masa depan pada harga hari ini yang lebih rendah!

CARA BUAT BAYARAN EPP6/EPP10 MELALUI FPX

1 – Masuk website Public Gold dan klik LOGIN

epp10
Klik Menu dan LOGIN

2 – Masukan PG Code dan Password anda. Klik LOGIN

bayaran epp

3 – Klik My Order

bayaran epp

4 – Klik EPP dan CSO number

epp payment

5 – Pilih kaedah pembayaran FPX dan klik Proceed

epp

6 – Pilih online banking anda dan klik Proceed & Pay

bayaran epp

7 – Selepas online banking berjaya, klik Back To Public Gold

Setelah selesai proses ini, anda boleh check semula status pembayaran EPP anda di My Order (Ikut langkah 3 dan 4).

Selesai Buat Bayaran EPP!

Apabila kita sudah habis bayar EPP, kita boleh dapatkan emas fizikal melalui GIT (Gold In Transit) atau datang ke branch mana-mana Public Gold yang berdekatan. (Bagi emas yang melebihi 21.25gram saja).

GIT merupakan kaedah mendapatkan emas fizikal dari Public Gold melalui penghantaran pos terus ke alamat anda dengan selamat. Setiap postage di lindungi insuran. Dijamin selamat, jangan risau!

BACA Rekomendasi: Gold In Transit (GIT) Selamat Ker?

Jika anda membuat EPP10, tidak semestinya anda perlu buat bayaran selama 10 bulan. Anda juga boleh habiskan bayaran lebih awal. Yang penting tidak melebihi 10 bulan, bagi memenuhi syarat patuh syariah.

Jika anda perlu bantuan, sila whtapps/call saya 011-1633-6896

Bagi anda yang belum mempunyai PG Code atau belum pernah membeli emas dengan Public Gold, anda boleh daftar dan klik di sini > Daftar PERCUMA

Dapatkan Promosi Terkini! Di Telegram Channel

Klik>Join Channel

Jika anda berminat dengan kaedah EPP Shariah ini dan perlukan bimbingan, sila whtapp/call saya. Saya uruskan semuanya buat anda! Jazakumullah khayran~

Mohd Ekram Marfuadi
Authorised Dealer Public Gold
PG Code (PG00055934)

About the author

ekrammarfuadi

Saya dealer Public Gold aktif sejak tahun 2016 dalam G100 Network iaitu group Public Gold yang paling pesat berkembang. Saya juga seorang anak didik Tuan Zulkifli Shafie (Penulis buku Wang Emas).

View all posts
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
viviwong
viviwong
3 years ago

facebook,com

trackback

[…] Tahniah! kerana berjaya lock order emas secara EPP Shariah. Bagi cara pembayaran pula, anda boleh rujuk dan klik link ini > Cara buat bayaran EPP4/EPP10 […]