Gold In Transit

Gold In Transit (GIT) Selamat Ker? (2024)

Gold In Transit (GIT) ialah servis postage emas terus ke alamat anda dengan selamat dan di lindungi insuran (RM5000). Beli emas tanpa perlu keluar rumah.

Anda cuma perlu beli emas melalui Akaun Emas GAP, kemudian emas fizikal boleh terus di hantar ke alamat rumah atau pejabat anda dengan selamat. Gold In Transit sangat memudahkan dan menjimatkan masa kita.

Pengalaman Guna Servis GIT (Gold In Transit)

Menurut pengalaman saya menggunakan servis GIT, kesemua goldbar yang saya beli telah berjaya sampai ke alamat rumah saya dengan selamat. Buat masa ini, belum pernah ada goldbar yang saya beli tidak sampai.

gold in transit Public Gold
Anda boleh lihat unboxing di TikTok

Mungkin ada masalah penghantaran lambat sampai. Akan tetapi, masalah itu tertakluk kepada servis dari syarikat shipping. Public gold menggunakan syarikat shipping GDEX untuk kesemua produk goldbar atau silverbar bagi proses penghantaran ke alamat rumah. Dan ia sangat selamat dan boleh dipercayai.

Tambahan pula, setiap penghantaran di lindungi insuran sebanyak RM5,000. Jika ada masalah goldbar tidak sampai, anda boleh terus buat report kepada pihak Publid Gold untuk claim insuran. Buat masa ini, saya belum pernah buat report, sebab semua goldbar saya sampai ke alamat dengan selamat.

Pastikan harga goldbar yang anda beli untuk di pos menggunakan GIT tidak melebihi RM5,000 bagi 1 parcel.

Tips Keselamatan servis GIT

Cara Mudah Dan Murah Untuk Bermula

Gold in transit

Bagi anda yang belum pernah menggunakan servis Gold In Transit (GIT), anda pasti ada rasa takut-takut. Saya sarankan anda bermula dengan kos yang rendah melalui Akaun Emas GAP.

Update design goldbar limited edition terkini di Telegram channel

FREE JOIN > klik

Akaun emas GAP akan membolehkan anda beli emas serendah 1 gram atau RM100 saja. Terdapat pelbagai design golbar 1gram (Gred 999.9) yang cantik-cantik yang anda boleh pilih. Kemudian, anda boleh keluarkan goldbar tersebut dari akaun untuk terus di pos ke alamat rumah atau pejabat anda melalui servis GIT.

Bagi anda yang belum mempunyai Akaun Emas GAP, anda boleh daftar di link ini> DAFTAR GAP

Untuk ketahui langkah-langkah (SOP) untuk keluarkan goldbar dari Akaun Emas GAP, anda boleh baca di blog post saya ini >> Cara Keluarkan Emas GAP Via GIT

Salam Maulidur Rasul~

Mohd Ekram Marfuadi
Kota Kinabalu,Sabah
19 Oktober 2021

About the author

ekrammarfuadi

Saya dealer Public Gold aktif sejak tahun 2016 dalam G100 Network iaitu group Public Gold yang paling pesat berkembang. Saya juga seorang anak didik Tuan Zulkifli Shafie (Penulis buku Wang Emas).

View all posts
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] BACA Rekomendasi: Gold In Transit (GIT), Selamat Ker? […]

trackback

[…] emas yang kurang beratnya daripada 21.25 gram, Public Gold akan menghantar emas anda melalui GIT (Gold In Transit) iaitu pos ke alamat rumah anda dan dilindungi […]