pgmall

PGMall | Pengalaman Shopping Emas Online

PGMall lebih kurang sama seperti shopee iaitu sebuah platform beli-belah atas talian. Cuma bezanya, PGMall adalah milik syarikat Malaysia iaitu Public Gold Group. PGMall merupakan Malaysia No.1 e-commerce platform yang berkonsepkan ConsuMerchant.

Consumerchant bermaksud sambil beli-belah sambil jana income. Senang faham kan! Bagi memudahkan anda, anda boleh daftar PGMall DI SINI

Pengalaman Beli Emas Online Di PGMall

Bagi anda yang belum pernah beli emas secara online, mesti anda akan takut atau risau barang yang anda beli tidak sampai. Saya sendiri pun rasa begitu. Tetapi apabila PGMall menyediakan perlindungan insuran bagi setiap pembelian emas online termasuk shipping, barulah saya rasa selamat.

Setahu saya, PGMall saja yang berani berikan perlindungan insuran sebanyak RM5,000 ke atas setiap belian emas online. Kalau barang tidak sampai ke alamat, kita boleh tuntut insuran tersebut. Saya sarankan beli emas yang harganya di bawah RM5,000. (Sebab insuran cuma cover RM5,000),

Justeru, saya pun cuba beli goldbar edisi Superhero secara online di Aurora Italia, iaitu salah satu merchant goldbar di PG Mall.

Alhamdulillah, goldbar yang saya beli di PG Mall secara online sampai rumah dengan selamat. Walaupun lambat sedikit akibat masalah courier service. Lagipun saya berada jauh di Kota Kinabalu, Sabah.

pgmall

Disebabkan pembelian goldbar pertama telah berjaya dan lancar, maka saya pun beli lagi goldbar bagi menambah koleksi goldbar saya. Kali ini saya beli dengan merchant PG Gold Museum.

Alhamdulillah, semua goldbar yang saya beli sampai ke alamat rumah saya dengan selamat tanpa sebarang masalah. Siap dapat gold folder PERCUMA! Saya juga sempat beli 10 Dirham (Syiling perak/silver).

pgmall

Jika anda tidak minat goldbar, anda juga ada banyak pilihan barang kemas (emas916) yang murah-murah. Sudah tentu barang kemas itu tulen dan selamat. Pastikan anda memilih barang kemas yang harganya di bawah RM5,000 demi keselamatan anda. (Insuran hanya cover RM5,000).

Banyak pilihan barang kemas yang anda boleh pilih di merchant PG Jewel.

pgmall

Selama saya shopping di PG Mall, belum pernah lagi saya tuntut insuran. Sebab semua barang yang saya beli secara online telah sampai dengan selamat ke alamat rumah saya. Alhamdulillah. Selamat membeli-belah buat anda!

Baca lagi :

Mohd Ekram Marfuadi
Kota Kinabalu, Sabah
20 July 2021

About the author

ekrammarfuadi

Saya dealer Public Gold aktif sejak tahun 2016 dalam G100 Network iaitu group Public Gold yang paling pesat berkembang. Saya juga seorang anak didik Tuan Zulkifli Shafie (Penulis buku Wang Emas).

View all posts
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments