Kaedah Beli Emas Public Gold (2024) Patuh Syariah

Kaedah beli emas Public Gold sangat mudah, murah dan patuh syariah. Public Gold menyediakan platform jual beli emas dengan secara atas talian yang selamat. Seramai 850,000 pelanggan sudah berdaftar dengan Public Gold. Anda masih belum yakin dengan Public Gold?

Seramai 850,000 pelanggan telah berdaftar di Public Gold pada tahun 2022

– Fakta –

3 Kaedah Beli Emas Public Gold

kaedah beli emas Public Gold

Kaedah OUTRIGHT (Full Payment)

Sejak pandemik covid-19, membeli emas dengan cara walk-in ke branch tidak lagi dibenarkan kerana jumlah pelanggan Public Gold meningkat sehingga 850,000 orang. Anda terpaksa menunggu lama untuk mendapatkan slot temu janji. Anda boleh jimat masa dengan beli terus secara online.

Oleh itu, anda boleh beli secara online melalui website Public Gold. Selepas anda pilih emas kegemaran anda dan buat bayaran, anda boleh ambil emas di mana-mana branch Public Gold yang berdekatan dengan anda (Bagi emas beratnya melebihi 21.25 gram). Mudahnya!

Bagi emas yang kurang beratnya daripada 21.25 gram, Public Gold akan menghantar emas anda melalui GIT (Gold In Transit) iaitu pos ke alamat rumah anda dan dilindungi insuran.

Untuk membeli online, anda boleh daftar terus di link di bawah:

Daftar Outright PERCUMA

<Klik Link Ini>

Jika anda perlu bantuan, sila whtapps saya wassap.my/601116336896

Syariah Easy Payment Purchase (Kaedah Ansuran)

Public Gold juga menawarkan kaedah bayaran ansuran yang patuh syariah di kenali sebagai Syariah EPP.

Emas boleh di bayar secara ansuran patuh syariah selama 6 bulan atau 10 bulan (Bagi emas RM5000 ke atas). Selepas habis bayar, emas boleh di ambil di mana-mana branch Public Gold berdekatan dengan anda bagi emas yang mempunyai berat melebihi 21.25 gram.

Bagi emas yang kurang beratnya daripada 21.25 gram, Public Gold akan menghantar emas anda melalui GIT (Gold In Transit) iaitu pos ke alamat rumah anda dan dilindungi insuran.

Syariah EPP boleh di buat secara online dan bayaran bulanan juga boleh di bayar secara online melalui FPX, online banking transfer, ATM Deposit, dan lain-lain.

Anda boleh daftar EPP di link di bawah:

Daftar EPP PERCUMA

<Klik Link Ini>

Jika perlu bantuan, sila whtapps saya wassap.my/601116336896

Gold Accumulation Program (Akaun Emas)

Jika anda takut simpan emas sendiri dan suka bajet rendah, Akaun Emas GAP sangat sesuai untuk anda. Akaun GAP sediakan tempat simpan emas yang selamat (high security) tanpa had masa secara PERCUMA!

Akaun Emas GAP membolehkan anda beli emas serendah 1gram atau RM100 saja dan tiada komitmen bulanan! Anda boleh top up simpanan emas anda bila-bila masa secara online. Emas di simpan di Public Gold dengan selamat.

Anda juga boleh keluarkan emas dari Akaun Emas GAP anda pada bila-bila masa di mana-mana branch Public Gold yang berdekatan atau terus pos ke alamat rumah anda melalui GIT (Gold In Transit).

Untuk daftar Akaun Emas GAP, anda boleh klik link di bawah:

Daftar Akaun Emas GAP PERCUMA

<Klik Link Ini>
kaedah akaun emas GAP

Kaedah mana pilihan hati anda? Jika anda perlu bimbingan, sila hubungi saya. Dan jemput join telegram channel saya untuk mendapatkan update harga emas dan promosi terkini.

Bimbingan PERCUMA di Telegram Channel

Klik> Join Channel

SHARE jika bermanfaat. Jazakumullah khayran~

Mohd Ekram Marfuadi
Authorised Dealer Public Gold
Kod Dealer (PG00055934)
whtsapp/call: 011-1633-6896 

About the author

ekrammarfuadi

Saya dealer Public Gold aktif sejak tahun 2016 dalam G100 Network iaitu group Public Gold yang paling pesat berkembang. Saya juga seorang anak didik Tuan Zulkifli Shafie (Penulis buku Wang Emas).

View all posts
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] 3 Cara Mudah Beli Emas Public Gold […]

trackback

[…] 3 Cara Mudah Beli Emas Public Gold […]